28 Temmuz 2014 Pazartesi

ÇEMBER



Ya dışındasındır çemberin Yada içinde yer alacaksın...
Kendin içindeyken kafan dışındaysa...
Çaresi yok kardeşim..

Kapının otomatiğine bastım. Sokak kapısı açıldı. Merdivenleri çıkarken kalbim o kadar çok çarpıyordu ki ağzımdan çıkacak sandım..
Kapıya vardığımda beni sıcacık bir gülümseme karşıladı. Hoş gelmiştim...

İçeri girdiğimde ferah bir salon ve rahat koltuklar beni bekliyordu. İçimi bir umut kapladı bana hastalıgım hakkında bilgi veriliyordu. Ben soruyordum dernek görevlisi cevaplıyordu. Hiç sıkılmıyordu kim bilir benim sordugum soruları kaç kez duymuştu kaç kez cevaplamıştı ama çok belli oluyordu işini seviyordu.

Ben kendime daha doktor bulmamıştım. Tedavime çapada başlamak istemiyordum. Hem evime yakın hemde iyi bir doktor istiyordum. CD4 sayım neydi acaba ya HİV RNA sayım. Bu iki terimi daha önce duymamış olabilirsiniz bende hiv le tanışmadan önce bu terimleri duymamıştım.
CD4 hücleri bağışıklık sistemi hücreleridir ve HİV çoğalmak için bu hücrelerinizi kullanır ve her istila ettiği cd4 hücrenizi öldürür. CD4 hücreleriniz azaldıkça ve hiv çoğaldıkça bağışıklık sisteminiz çöker ve AİDS olursunuz.
Dernek sayesinde çok iyi bir doktor buldum. Hemen dernekte randevumu aldım.
Bilmenizi isterim Hiv tedavisi ömür boyu yapılan bir tedavidir. Hastalık hiç bir zaman tam olarak iyileşemez sadece kanda hiv vürüsünü baskılayan ilaçlar kullanılır ve kanda bulunan hiv virüsü kontrol altına alınarak sağlıklı ve uzun bir ömür yaşatabilmek hedeflenir.
Bu sebeple seçtiğiniz enfeksiyon doktorunuzun bu konuda deneyimli sizi sürekli kontrol eden bir doktor olması gerekir.

Şunuda belirtmek isterim Türkiyede ki tek dernek POZİTİF YAŞAM DERNEĞİ dir. Benim gibi Hiv pozitif kişilere ücretsiz danışmanlık verir.
Hiv pozitif hastaların toplumun bilinçsizliği yüzünden o kadar çok sorunları oluyor ki kimini işten çıkarırlar ve bizim için sgk çok önemlidir. İlaçlarımız sgk tarafından ücretsiz sağlanır çünkü bir hiv hastasının aylık ilaç ve testlerinin toplam tutarı 2500 tl civarındadır.
Kimimizinde sizin gibi ameliyat olması gerekir fakat bilinçsiz doktorlar bizi ameliyat etmek istemezler bir çok hiv pozitif arkadaşımız doktorların ameliyat etmemesi sebebiyle hayatlarını kaybetmiştir.
Kimisi toplum ve arkadaşı tarafından yalnız bırakılmış ağır bir depresyon içerisindedir ve tedavilerini aksatıp hayatlarını kaybetmektedirler.

Hiv tedavisi olan bir hastalıktır. Evet belki ömür boyu tedavi gerektir ama düzenli spor beslenme ve ilaç doz atlamamayarak AİDS olmadan uzun bir ömür sürmek mümkündür.

Unutmayın bizleri HİV değil ÖNYARGILAR öldürüyor..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder