20 Temmuz 2014 Pazar

Hiv Pozitif Nedir??


Sanırım kanser oldum...
Vucüdumda ki tüm lenf bezleri şişmiş ve bacaklarımda ki kaşıntı offff Allah 'ım daha 29 yaşındayım. Ölecek miyim? Çapa da ki doktorum korkmamamı lenf kanseririn 1 yıl süren bir tedavi süreci oldugunu ve % 90 başarıyla tedavisinin bulundugunu söylüyor.Tabi bunu daha tahlilerimi yaptırmadan söylüyor çünkü ben kapıdan girer girmez, doktor hanım ben lenf kanseri oldum diyorum...:D
Ya kemoterapi? Kafamda binlerce soru.. Daha hayatımın baharındayım bir sürü planlarım var tatile gidecektim. Nerden çıktı şimdi bu.

Doktor muayene başlıyor önce kan tahlilleri istiyor hemen kan merkezine iniyorum aman yarabbi bu ne kalabalık. Orada çalışan bir arkadaşım var hemen onu arıyorum hastane içinde buluşuyoruz. Tabi benim yanımda dünyada ki en sevdiğim varlık olan Annem var oda telaşlı beni sakinleştirmeye çalışıyor..
Neyse Annemden sonra ki yazılarım da bahsedeceğim..
Arkadaşım beni hastanenin başka bir bölümüne götürüyor ve sıraya girmeden benden kan alınmasını sağlıyor.
Tahlilleri 2 gün sonra alacağım evin yolunu tutuyoruz..

Ultrasonumu özel bir hastanede çektirdim Çapa da sıra beklemek istemedim.
Ben sadece boyun ve koltuk altımda ki lenf bezlerinin şiş olduğunu düşünürken ultrasonu çeken doktor kasıklarımdakilerin de şiş olduğunu söylüyor ve ben daha da telaşlanıyorum.

2 gün sonra tahlillerimi aldım ve hemen doktorun yanına gittim. Kapıda sıra beklerken kemoterapiden saçlarını kirpikleri dökülmüş genç yaşlı insanlar gördüm.. Hepsiyle konuştum destek olmaya çalıştım.
Doktorun yanına  girdiğimde tahlil sonuçlarımı ve ultrason sonuçlarımı gösterdim. Doktor hepsine baktı inceledi ve bana kanser olduğunu düşünmüyorum dedi kan tahlillerin o kadar normal ki...
Peki doktor hanım benim neyim var?????
Doktor bana tekrar kan tahlilleri yazıyordu, fakat bu tahlilleri Temel Bilimler binasında vermem gerekiyordu.
Annem yanımda temel bilimler binasına yürüyoruz yolda giderken hangi tahlilleri verdiğini okumaya çalışıyorum bir tanesini okuya bildim Hiv bu da ne demekti..
Kan verme işleminden sonra eve geldik sonuçlar 1 hafta sonra çıkacaktı.
Hemen bilgisayarı açtım kağıtta okuyabildiğim test isimlerini yazdım VDRL (sifiliz) Hiv ( AİDS)....
Aman Allah'ım bu doktor kafayı yemiş ben eşcinsel olmama rağmen ilişkilerimde hep korunmuş ve zaten hep düzgün insanlarla birlikte olmuştum. Tamamen saçmalık doktor beni başından savdı...
1 hafta geçene kadar birlikte oldugum insanları düşünüyordum. Korunmasız bir ilişkim olmuş muydu?
Ya oral sex? Ya prezervatif patlamışsa?
AİDS olacak halim yok ya. Olsa olsa sifilizdir onunda tedavisi var..

1 hafta zor zar geçti bu sefer anneme benimle gelmemesini söyledim. Fakat beni dinlemedi atladık arabaya tekrar çapaya geldik.
Temel bilimler binasına tahlillerimi almak için gittim. Görevli güzel bayandan tahlil sonuçlarımı aldım. Annemle ikimiz tahlil sonuçlarını inceliyorduk..
Hepatit b  Negatif
Hepatit c  Negatif
VDRL      Negatif
Elisa Hiv    Labratuvarla görüşülecek....

Şok... Biri sanki kafama balyozla vurdu.. Gözlerim karardı tekrar okudum.. ( Labratuvarla görüşülecek)
Annemle birbirimize bakıyorduk.. Anneme ; sanırım kanım yetmedi tekrar yapacaklar dedim. Ama bunu söylerken kendim bile inanmıyordum..
Minik adımlarla labratuvara yürüyordum koridorun hiç bitmemesini istiyordum.Annem 3 adım arkamdan geliyordu güçlü görünmek istiyordum. Çünkü ben hep güçlü bir insan olmuşumdur. Arkama anneme bakamıyordum gözgöze gelirsek dayanamam ağlarım diyordum.
Sonunda labratuvarın önündeyim içeride genç bir doktor var. Annemle içeri giriyoruz. Merhaba diyorum Cihan ben; test sonucumda labratuvarla görüşülecek yazıyor. Adını söyleyip elimi sıkıyor. Anneme bakıyor dışarıda beklemesini söylüyor o an bende anneme bakabiliyorum farkediyorum göz bebekleri kırmızı bana bakıyor sanki bana " oğlum girme içeri hadi evimize gidelim senin bişeyin yok" der gibi bakıyordu..
O çok sevgili güler yüzlü doktor annemin yüzüne kapıyı kapatıp beni içeri alıyor.
Bana hiv pozitiflikten bahsediyordu.
Fakat ben hiç bir şey duymuyordum sanki kafamı bir akvaryumun içine sokmuşum ve doktoru suyun altından  dinliyordum. Bana artık hiv in bir şeker bir tansiyon hastalıgı gibi oldugunu her gün 1 hapla çok uzun bir süre sağlıklı yaşayabileceğimi hayatın sonu olmadıgını söylüyordu.. Rüya gördüğünü düşünüyordum içimden bu güler yüzlü cana yakın adam da kim diyordum..
Ağlıyordum.. İlk defa bir yabancının karşısında hüngür hüngür ağlıyordum.. Aynen İncir reçeli filminde kızın öldüğü sahnede ağladıgım gibi ağlıyordum..
Bana hastalıgını kimseye söyleme diyordu toplumun ön yargılarından bahsediyordu. Elimi tutuyordu bense elime bakıyordum...
Sonra birden konuşmak istedim " acaba yalancı pozitif olabilir mi " O güleç yüzlü doktor bana 2. bir doğrulama testinden bahsediyordu... ve bir dernekten kendilerine Pozitif Yaşam derneği diyorlardı.. Ne kadar güzel bir isim POZİTİF YAŞAM....






2 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Şimdi nasılsın (çok uzuldum hikayene )umarim annende sende iyisinizdir

    YanıtlaSil